I huvudet på Beatriice

Alla inlägg under augusti 2012

Av Beatrice - 30 augusti 2012 12:13

Ligger hemma förkyld nu.. helt ensam (vilket ju är ganska skönt) men oooooj om man fick bli lite ompysslad..
Nae, istället har det varit jag, katten, vovven, 2 täcken, 6 kuddar och en hel jäkla massa tv-tittande i sängen..
Och nej, det är verkligen inte fel det heller, tihii,
Har tagit tillfället i akt och tittat igenom alla program tillhörande kategorin:
Plastikkirurgiska ingrepp. Hmm...Fascinating! (sånt man annars inte kan se pga småtrollen bl.a)
Förminskade näsor, förstorade rumpor, muskelimplantat, mm.. Oh my!
Klinikerna måste ju gå med storvinst landet runt =)
...och man inser följande: Finns det bara pengar så går verkligen allt att fixa!

Känner man sig gammal t.ex? så är det främst ett tecken på att det är så man beter sig..
(ni vet, ung i sinnet etc, etc.. och vice versa)
Men börjar man se gammal ut, trots att man känner sig ung, och inte trivs med det..
Varför inte göra något åt det då?
OM man nu inte vill åldras med det många - främst våra äldre kallar värdighet...
Ja, då är det bara fram med plånboken, ta smärtan och invänta sedan resultatet.

Jag kan ärligt säga att jag har lite åldersnoja redan nu .. Kanske någon sorts 30-årskris, vad vet jag..?
Kanske heller inte gör saken bättre att jag ser mig själv som tant..
Men skulle jag kunna tänka mig att fixa allt som jag hittills under 26 år varit onöjd med?
Well, vem vet..


Av Beatrice - 18 augusti 2012 07:42


______


 

______



Av Beatrice - 16 augusti 2012 07:53


Resultatet av 6 blonderingar, 4 hennafärgningar och sen en vanlig long lasting hårfärg ser Ni på min presentationsbild.
Ganska fint, åtminstone då!
Nu några veckor efter så är det mer brun/rött och inte alls samma fina lyster.
Så vad ska jag utsätta mitt kära hår för idag? Jo mera färg!
XXL Real Red, bara för att få den intensiva lystern...
Resultatet kommer senare.. (kanske!? Om inte håret trillar av förstås..)
Jaja, egentligen skulle jag till en av mina Sofieor idag, men den ena är i Stockholm och den andra ligger nu äntligen
på förlossningen! Jihoo!! Bebismys, coming up next =)
..

Nog svammel.. Dags att tvätta ur testslingan och se hur håret mår.

( / )

Av Beatrice - 15 augusti 2012 13:31

Nu har jag faktiskt börjat "bo" in mig i mitt röda hår och i nuläget skulle jag inte ens för 1 miljon gå tillbaka till svart!
Tråksvart!!!!


  vs.          
________________________________________________________

Nåja, var och sökte jobb idag på förmiddagen - igen.. Snacka om ett tungt göra!
Kan ingen bara rycka tag i Mig och säga: Här, Du vet vad du ska göra! Varsågod, jobbet är nu ditt!
Well, det hade ju vart fantastiskt, men så fantastiskt fungerar det ju inte i verkligheten.
Nix, det gäller att ligga i som en iller eller förlita sig på sina tidigare kontakter.
..Men vem har egentligen den tid och ork som krävs för det? Not me i alla fall..

Däremot har jag lyckats få en klipptid till Tiffany på fredag och lite annat smått och gott.
Allt för att göra ett så roligt avslut som möjligt av sommarlovet. Hoppas hon blir nöjd =)
För min del blir det att färga och klippa håret på salong ONLY RedHeads (hemma alltså) fast det duger lika bra.

...Solen verkar fortfarande vara uppe så det kanske är bäst att ta sitt pick och pack och flytta ut till gräsmattan nu.

Over ( / )

Av Beatrice - 15 augusti 2012 08:25

Det bör ha gått snart två veckor sedan mitt senaste syskonbarn såg ljuset för första gången...
Skämmes på mig.. Jag har fortfarande inte vart förbi..

Det enda jag sett av gossebarnet är de underbara bilder systeryster skickat =)
Och sen har jag faktiskt, hör och häpna - vart in på facebook bara för att snoka upp nya bilder, hihi.

Såhär söt är han lille Kevin!!!

 

 

Världens största grattis till Min syster som nu är stolt 5-barnsmamma!!


Av Beatrice - 3 augusti 2012 09:04

.. det säger väl allt. Eller?

Vi är iaf åter hemma från semestern.. Kom hem i söndags.
Kort och gott om den: Perfekt! Speciellt för barnen.
Och det var väl för deras skull..
Sverige ner, som längst till Göteborg med ett antal stopp och hotellvistelser samt besök på Furuviksparken,
Speedway IRL =)) Skara Sommarland, High Chaparral, Liseberg och en promenad inne i centrala Göteborg.
(Tror jag fick med allt?)
Sedan lämnade vi Sverige för att nå högre höjder. Norge..
Mina förväntningar på Norge har vart rätt så stora, men jag blev lite besviken...
Dock inte på landskapet i sig.. Naturen var gudomligt vacker!
Vår visit i Bergen var nog höjdpunkten på hela resan faktiskt... Tack och bock!

Här hemma är det mesta sig likt, förutom att min städiver är totalt bortblåst!
Jag har ingen ork för det och känner mig inte alls intresserad (..vilket förmodligen går över)
MEN.. idag har jag nog fan inget val. Det är dags att röja upp..

Har inte så mycket att skriva at the moment så här kommer några bilder istället...

 
 
 
 
_____________________________________________________________________________

 

RedheadBea(uty)´s signing off!

Ovido - Quiz & Flashcards