I huvudet på Beatriice

Alla inlägg under augusti 2010

Av Beatrice - 16 augusti 2010 08:31

Vi föräldrar känner någongång att vi inte är där med och för våra barn när det händer grejer.

När det tar sitt första steg, får sin första tand, klipper sig för första gången, går till tandläkaren etc..

Idag är en sådan dag för mig..


Hon kan cykla utan stödhjul! Gud!! Det är en sån sak som får mig att känna mig totalt jäkla värdelös! JAG var inte där och såg det..

Nog för att jag alltid varit med när det hänt något, men ändå..


Usch så tiden går fort! Man tänker inte på det när dom är små och man kan bära dem vart man än går men vips så har åren sprungit iväg och dom är stora nog att stå på egna ben...

Med egna viljor, egna åsikter och synpunkter.



Nu hoppas jag att veckan går fort! Vill så gärna träffa henne, krama henne och bara vara.

Av Beatrice - 7 augusti 2010 12:50


Ville lyssna på Corroded och det här är ju en av deras bästa, tycker jag. Yupp!

Nu ska jag ut och inspektera min mans kropp när han grejar på med allt och inget ;P

Av Beatrice - 6 augusti 2010 06:21

___________________________________________

________________________________________________


 


________________________________________________

__________________________________________ 


Nu är min sötnöt till grabb på väg hem. JihoOo!!

Äntligen =) En dag tidigare desstuom.

Oh my


Av Beatrice - 6 augusti 2010 05:59

Äntligen fredag och ledig hela helgen!
Hade detta varit för några månader sedan hade längtan bara varit för någon fest skull, men som tur är så är det inte så längre.


Efter 12:oo idag så gör jag helg! Då är det småfix i lägenheten som gäller innan jag ska låna ut den till Tove, och senare i afton så är det jag som står vid spisen och slutligen bjuder denna underbara tjej på middag, kaffe & efterrätt.

Vad jag och lillan ska hitta på för bus i kväll det återstår att se.

Myspys i soffan kanske? Bada!? (om jag klurar ut hur det där med badkaret fungerar)


Well, nog om det. Morgontimmarna går alldeles för fort!

Måste strax börja åka men först hinna ut och morgonpinka vovven ;P

Härligt med hund, förstår liksom inte varför jag alltid bestämt mig för katt?

Med hund är det ju motion som gäller, med katt är det bara mys..

Och nu har jag ju med fördel börjat få tillbaka flåset.

Jag skyller all dålig kondition på rökningen som nu för min del är ett minne blott!

Thanks to grabben min, och lillan som förut tyckte jag luktade apa. Yupp!


Nu ska jag rappa på och kanske få de här arb.timmarna överstökade ;P

ZuzzZza vidare ni som fortfarande ligger i sängen och gottar er ( / )



____________________________________________________________________

Av Beatrice - 5 augusti 2010 22:20

Äntligen hemma från en kväll på jobbet..

Allt gick precis som vanligt, precis som det alltid gör. Relativt bra!


Nu sitter jag nedsjunken i soffan med ett glas vin, en vovve i knät och en dator på sidan av mig. Lite svårt att skriva men det får gå ändå.


Lillan är hos mormor och ska sova där tills i morgon. Min plan är då att hämta henne efter jag slutat, sen göra ett snabbstopp i den där gräsliga lägenheten (min totalt bortglömda lya) och sen skynda oss hem till pälsbollen. Blir nog toppenbra..


Körde förresten i mina nya älsklingar idag och det gick vägen!


 


Dom är tammetusan 2 DIE FOR! Thanks honeybun <3

Och på tal om honom så kommer han ju faktiskt hem snart!

En HEL vecka har snart gått, knas.. Man hinner inte med.

Fick dessutom just nyss ett sms av lillasyster där det stod att lillgumman nu tappat sin andra tand! Storadamen =) Jag blir alldeles tårögd..


Well, nog om detta. Jag måste nog sova nu.

Jag är bombsäker på att jobbet vill ha mig tillbaka kl. 07:oo i morgon. - MEN

då samtidigt är jag grymt sugen på att sitta uppe och titta när nästa blomma har tänkt titta upp.. Damn.

Nae, sova! Vofsii har ett långt försprång så det är bäst jag gör mitt bästa.


Nattinatt (  / )

Av Beatrice - 5 augusti 2010 10:54

En helt vanlig torsdag men med ett ovanligt gott humör =)


Vaknade 8:3o av en hungrig liten tjej och en kramgo hund. Vad göra?

Jo, bara kliva upp!

Efter frukost och mys blev det morgonpromenad.

Efter en hel dags regnande så känner jag att solens strålar gör gott både för

kropp och knopp.

Och att sen se att blommorna börjat slå ut gör det hela ännu bättre :)


 


När grabben min är borta på semester så måste jag ju ha något annat ögongodis, och vad passar då bättre än blommor? Lovely!


_____________________________________________________________________


Livet är underbart ..









Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards