I huvudet på Beatriice

Alla inlägg under december 2011

Av Beatrice - 29 december 2011 09:37

Från Oss alla, till Er alla (några dagar försent..)

God Jul!

Eller på Sean Bananiska: Gott nytt Jul =)

 


Inom kort så kommer det upp nya bilder på lite allt möjligt..
T.ex julafton =)


( / )



Av Beatrice - 21 december 2011 15:33

Bullbak och småtjafs - Jag är helt matt, på gott och ont! =)
Dansmattan nästa tror jag... Rekord, på rekord, på rekord ska tas!
Sen om jag får shaka loss själv eller om jag får någon liten som ska tävla mot mig..
Ja, det får jag se.
Ha en fortsatt trevlig eftermiddag/kväll allihopa.

( / )


Av Beatrice - 20 december 2011 15:30








Ps. Dear Santa (miss Sofie =P) Jag och mrs. Roush önskar oss ny musik =)

Puss

Av Beatrice - 20 december 2011 14:21

Nu är det bara 4 dagar kvar tills tomten kommer och även om inte jag tänker på det så mycket
så blir jag ständigt påmind. Var och varannan liten lugn stund =)
Det var charmen som barn. Fylld av förväntan stod man i fönstret en vecka innan jul och spanade
Vips vad det var så skulle man öppna lucka 24 i chokladkalendern och samtidigt öppna den "lilla"
julklappen som låg gömd i strumpan som hängde på dörrhandtaget in till mitt rum.
Åhåå! Tänk att vara barn igen =)
Oftast så var det en liten grej, nya fina kläder och ev. en film som jag och lillasyster skulle kunna mysa
till innan lunch .. Härliga minnen må jag säga!
Nåja, nog om det..
Våra små öppnar flitigt sina luckor varje morgon och har full kontroll över hur många dagar det är kvar.
Nedräkningen började nog redan innan den 1a december tror jag =)

Jag är i valet och kvalet om jag skulle åkt in till stan i kväll och letat något fint till de små.
En fin röd klänning till tösen och en stilig skjorta till gossen..
Mm, fast då vill jag förmodligen ha något till mig själv också...
Hmm, men samtidigt... Helgen som var då jag och Sofie hjälpte tomten med alla klappar,
så köpte jag i princip ingenting till mig själv. Ett par strumpor för att mina dåvarande var dyngsura..
Och mat. Det var allt. Bra jobbat Bea!! =)
OJ! Nu i allt shoppingsurr så höll jag på att glömma - Vi ska ju baka pepparkakor ikväll =)
Och kanske smaka lite deg eller så, tihi.

Idag har vi dansat hej vilt! Knäckte mitt eget rekord =)

 

HELL YEAH!


Vad sägs om detta?

 

Skottade snö i går - och inte bara lite snö utan mycket snö i dessa underbaringar!
Men... det finns alltid ett men. Dom är ju åtminstone vinterfodrade =)



Nu ska jag ta mig en stärkande tår kaffe, så det så!!




Av Beatrice - 19 december 2011 07:55

Godmorgon raringar! Nu är jag hemma igen och allt är precis som det tidigare varit.


Denna helg har spenderats med bästaste Sofie i Sundsvall. Snacka om tjejsemester i miniformat!
Karlarna ställde snällt upp på att vara hemma med barnen - vilket vi självklart tackade för!
Tänk att ha dragit med oss småttingarna på alla de ställen vi varit på... Oj oj!
Och med det så har vi nog jämnat ut vardagen lite då vi båda kom överens om att man som
mamma faktiskst inte gör så mycket "annat". Inte utöver det normala åtminstone. 
Även om man är en sväng på stan, gör massa ärenden eller hälsar på en vän - så är man ändå

den som ser till så att huset är någorlunda representabelt och att maten står på bordet samt att barnen har en förälder hemma nästan alltjämt..
Vare sig man är mammaledig eller arbetslös.. Nåja, för att återgå =)
Trots att jag i lördags var lite sen i starten härifrån osv, så tog vi oss ner och hann med allt det
vi skulle och säkert lite till!
Två små flummare på utflykt i stora Sundsvall, oh my! =P
Ikea, Toys, butikerna i "gallerian" och en virrvarrsväng in på Ikea igen, haha..
Sen att slutligen landa och sjunka ner i soffan hemma hos svärmor  -  var så bra att vi inte ens
gick till kvarterskrogen för lite god mat och förfriskningar.
Nae, dit - beställa - vänta - och sen springa hem! MUMS!
Pizzan satt lika bra som en whopper på Burger King.
Färska tomater, fläskfilé, lök, vitlök och framförallt - Bearnaisesås! Riktig bearnaisesås!!
Damn! =)
Surr och mys och om det ännu inte är sagt (?!) en väldigt uppskattad tjejhelg!
Men i går på vägen hem så kom den akuta hemlängtan. Eller förväntan på hemkomsten!
Att få krama barnen och berätta vad vi haft för oss, pussa på min karl osv...
- men det blev inte så mycket sånt...
Däremot lite bus och mys och så med både barn och man. 
 
Efter alla intryck innanför husets väggar var jag helt knäckt..
Ögonlocken kändes tunga och det jag mest var sugen på var en varm dusch och att sen få
krypa ner med honey i vår egna säng! Fantastiskt!
Några timmar senare ligger hela familjen i sängen och jag myser en stund men inser att det inte går. Får inte en blund i ögonen och har inte hjärta att flytta efter kidzen så jag själv får lite mer space. Tar katten under armen - som även hon lyckats få sig plats i sängen och går till soffan.
Luftigt, tyst och bedövande... sen sover jag!

Natten flyter på bra och vips så är det morgon. Jag lyckas stänga av klockan som ringer 06:20 och vaknar istället 7:30. Fuck! Dagen känns som ett totalt misslyckande!
Vill efter jag lämnat lillan på skolan bara stänga in mig. ligga i sängen och bara vara -
men jag vet att det inte gör saken bättre.
Istället så ger jag mig fan på att jag ska fullfölja det jag redan planerat för dagen. That´s it!
Vem ska annars göra det?




Känner att det blev lite anti här i slutet.. kanske skriver senare idag istället..


( / )

Av Beatrice - 14 december 2011 08:11

måste bara få dela med mig med lite "vill ha" grejer.
Inte så jätte seriöst kanske men den rosa mustangen gjorde mig varm i hjärtat =P











 

   

Av Beatrice - 14 december 2011 07:37

Så var det redan onsdag.. Helt otroligt vad fort det går!
Tycker det var nyss som jag och lillan satt vid bordet och tände det första av de fyra ljusen.
Denna vecka är det bara det fjärde och alltså det sista ljuset som är orört.
Jag minns aldrig som liten att det gick så här fort!?
Då var istället väntan olidligt lång och man trodde nog aldrig att julaftonen skulle komma.
- Men det gjorde den ju tids nog =)

Igårkväll var vi och njöt av lillans och hennes klasskompisars luciatåg.
Det märks att man som liten inte har några problem med scenskräck eller liknande,
utan dom tar för sig. Vissa mer och andra lite mindre, men dom letar åtminstone inte efter
närmsta utgången som jag själv skulle gjort.
En stor applåd till barnen och även för föräldragruppen som bakade och ordnade så det
faktiskt blev en liten luciafest. Bravo!
Nu har ju även jag som förälder lite mera koll på vem som är mamma/pappa till vem =)
Kanske man slipper känna sig så utanför..


Nu ser jag att klockan börjar bli mycket och det är snart dags att gå med lillan till skolan
och sen åka till veterinären med voffsigull. Igen!
Håll tummarna för att allting går bra!


Ciao ( / )

Av Beatrice - 13 december 2011 10:31

Lucia idag och det kan väl ingen ha missat?
Särskilt inte vi med barn och speciellt inte vi med flickor.
Eftersom att lillan är på skolan så har jag försökt få bort sånt som "bara ligger"  - 
är ju trots allt snart jul!
Men det som gör mig och säkert fler en aningens bitter är ju detta slask... På lucia!!!? Varför?
Haha, som att vi kan styra det.. nee... Det bara är så! Får ta det helt enkelt.
Och snart smäller det väl till så är det -20 och då står vi där med blixthalka och är bittra för det istället.
Nåja, men hellre någon enstaka minusgrad än det här. Tycker i alla fall jag!

Och jag måste ju få lite beröm för morgonens stök.
Inte nog med att lillan kom i tid till skolan igen - Jag fixade även utebelysningen i granen!
Duktig se nanting! Sen kanske jag kan behöva en hjälpande hand ifall det kanske inte blev
till världens mest professionella upphängning.. Men jag är nästan säker på att det duger för i år.

Bildbevis på detta kommer här:

 

Och då självklart även Lucifer i sin Luciaskrud, tihii!



Ovido - Quiz & Flashcards