I huvudet på Beatriice

Alla inlägg den 18 september 2012

Av Beatrice - 18 september 2012 17:22

Lycka är!


 

Jag har fått (eller faktiskt tagit mig) den stora äran att få träffa min systerson!
Äääääntligen! Även om det var ett kort och rätt så knepigt möte (?) så dög det gott och väl =)
Syster såg ut att må strålande!
Är förmodligen ingen större skillnad mot hur det var innan..
4 eller 5 barn, well.. kanske blöjorna, bebisskriken och matningen då?
Det var iaf HUR roligt som helst att få se sötnöten med egna ögon och inte bara på bild.
Och då även att få gratulera "päronen".

Vet inte om jag kan säga att mötet gav lite extra positiv energi? ..men så känns det iaf!
Bebismys är grejer det =)) Så ok, enligt mig så får man mängder av energi. Punkt!

Till middag blev det baconlindad fläskfilé med grädde och baconostsås, klyftpotatis samt
tomat och ruccolasallad. DAMN, så duktig jag är! =)
Som grädde på moset hade jag gärna smaskat i mig en super kladdig kladdkaka med typ ett
berg av vispad grädde, men icket.. Det får bli en annan dag, hih.

Nu när allt är undanplockat efter maten så börjar det bli dags att aktivera den lilla förtidstonåringen,
Så alltså - fotbollsplanen, here we come!

Hej svejs ( / )


 



Av Beatrice - 18 september 2012 08:37

Även om inte helgen blev såsom jag förväntat mig så lyckades vi göra den till en 10 poängare ändå!
Tack vare hjärtat mitt och två andra underbaringar - och deras familj såklart =))


Egentligen var det meningen att jag, m.fl skulle ut och fira bästaste Sofie med middag och sen utgång,
men när allt blev omstrukturerat så blev det helt knas i mitt huvud..
Haha, Peter försökte övertala mig att ändå följa med dom ut då vi redan köpt kläder och present för kvällen i ära,
men nej, nej.. Jag blev helt tvärtemot!
Så vi åkte på en liten shoppingtur isället, njöt av hämtmat och sen landade vi senare på kvällen hos den
nybildade familjen i Sävar och OJ en sådan underbar liten skatt till son. Söt se nanting   

På söndagseftermiddagen blev det återigen en 16-milatripp. Till systeryster fram och tillbaka för att hämta
hem lillan som också hade haft en kanonhelg med mostermys och kusinbus.
Kändes alltså bra att ha ordnat barnvakt när det hade vart toppen för alla inblandade =)

Tänkte dock för mig själv, både i fredags och söndags när jag åkte förbi min andra syster,
att det börjar bli hög tid att hälsa på hos dom också..
Min systerson börjar ju för tusan bli storakillen och pga förkylning och annat så har jag inte
kunnat träffa honom tidigare. Inte gratulerat de stolta föräldrarna på riktigt...
Men snart så!!

Idag - tisdag:

* Lillans skolfoto


Ps. Nu är håret återigen svart!

Ovido - Quiz & Flashcards