I huvudet på Beatriice

Alla inlägg den 10 juli 2011

Av Beatrice - 10 juli 2011 18:36

Vi började dagen med strålande sol och 20+ i skuggan.

Frukost och myspys sen en tripp ner till sjön. Sisådär typ 50 meters promenad.

Försökte hålla vår förmiddag fullsmockad med "att göra" grejer, och vi lyckades rätt bra.



Tiffany dansar balett i vattnet :P



Efter lunch packade vi med oss lämpliga ridkläder, glasspengar och förhoppningar om att kanske springa på Emelihe med familj. Yeaaaay! Vi lyckades med det.

Väl i Vindeln på väg ner till Café Mjölnaren - vilka ser vi efter vägen på sina cyklar?
Johoo.. Det är ju dom!

Sicken himla tur! När vi kommit fram så dröjde det inte många minuter förrän dom kom :)) Hela gänget.
Sol, glass och underbart sällskap. Fantasterliskt!


Hela gänget (förutom pappa Fredrik då, han är antingen bakom eller framför)



Efter mysstund nere på kvarn med familjen Lovely, så fortsatte vår tripp mot Elina och tottotjejen. Spännande!

Rullade in våfflan på parkeringen och möttes av Elina på hästryggen ridandes runt på åkern intill hagen.

Snacka om frihet. Varför slutade man rida för?


Nåväl, efter en stunds nertröttande av "Ellen", tottotjejen, så var det Tiffanys tur att kliva upp i sadeln. Yehaa!



Som stolt mor så säger jag bara: En sån duktig kicka jag har!



Tog inte alls många minuter innan hon satt sträckt i ryggen, bägge händerna kring tyglarna och tog själv över. Med en mycket superduper värdefull Elina vid sin sida förstås.

Alltså typ andra gången lillan sitter på en häst varav denna är den hittills största hästen, WOW!

Skritt, trav och kommandon. Not bad!

Själv så stod jag i mitten och blev bara snurrigare och snurrigare :P samtidigt som jag självklart fotade, filmade och surrade. Hur annars?


När dom nått slutet på dagens ridtur fick lillan även hjälpa till att borsta och få svar på ytterligare sisådär femhundrafyrtioelva frågor. Haha.. Underbart!



Nu har vi kommit hem och ätit, badat, hälsat på Carina och lillvovven =)


Snart alltså dags att lägga sig och i morgon återgår vi till det normala igen.

Dagis, skola och tristess.

Men kanske kan åka och hälsa på Sandra och barnen något i vecka?.

Ta tag i saken och bli duktig på att umgås igen?

Vännerna är ju ett av de värdefullaste man har.


..och med det så säger jag tack för mig och godnatt.


Over & Out ( / )


Av Beatrice - 10 juli 2011 08:41

Vad ska man då bli?


Framgångsrik med stora tuttar? Hell yeah!! ...blir sen det.




Igår när jag la mig så började jag fundera.. vart tusan har Juni tagit vägen?
Nu är vi snart redan inne på mitten av Juli och jag blir 25. Suck!

Pappa ska inte komma och gratulera mig. Han har inte tid som det lät :/
får se vem som vill komma?

Mamma iaf - om vi inte åker bort förstås..
Äsch.. att fylla år är ju ingen stor grej. Inte sant?


I sommar, för första gången ever kommer jag, älsklingen och barnen att åka iväg på semester :)) Lovely!
..Men det låter dock för underbart för att vara sant.
Antingen så kraschar det med hundpassning eller så får jag inte tag i någon vikarie som kan städa istället för mig.

Skulle inte alls förvåna mig.

Men är jag lugn och neutral så kanske allt blir som det var tänkt? :)

Idag, söndag. 10 Juli, och sommarvärmen fortsätter hålla i sig.

Ska gå ut och njuta av solen tills jag och lillan ska iväg och rida.


Vad älsklingen ska göra vet jag inte.

Förhoppningsvis så tar han en rejäl sovmorgon :)
Är man egenföretagare så är man.. med allt vad det nu innebär..

..Det är också en grej jag funderat på.

Eller sen jag klev upp i morse iaf.

Drömde i natt att jag fick jobb som resande säljare (inom vad minns jag inte)
Vi hade alltså barnen hemma samma vecka och övriga veckor jobbade vi på som bara den!

Undrar hur det skulle fungera i verkliga livet?


Nåja, som sagt.. nu ska jag ut och njuta i solen.



( / )

Ovido - Quiz & Flashcards