I huvudet på Beatriice

Alla inlägg den 3 maj 2012

Av Beatrice - 3 maj 2012 09:23

Satt just precis och letade runt på nätet om lite allt möjligt.. sökorden "mustang på vintern" kom fram..
Tjaa, varför inte söka vidare och se vad alla tokar skriver, hehe.
Många verkar ju fråga sig ifall den verkligen är OK som vinterbil..
Självfallet!! Fråga fröken Bea =) Jag äger ingen men får dock den oerhört stora äran att köra
tottotjejen i princip all the time, och jag anser att den är som klippt och skuren som året runt bil!
Nu i vinter har många frågat mig varför den inte står undanställd för vintern,
i ett varmgarage inför kommande sommar..
Svaret har vart detsamma varje gång. Det är den nya generationens vinterbil (skämt och sido) Haha...
Den kostar inte mer än en en volvo XC90 -07, inte heller mer än en BMW 530xd..
VARFÖR är det då så konstig att se en mustang komma körande mitt i smällkalla vintern?
Så vitt jag vet så är den precis som vilken annan bil som helst, bortsett från det att den är vackrare än de
flesta att titta på, skönare att åka och morrar mer när man nuddar gasen, tihii.
Svar på frågan, är den OK under vintern! JAAAAAAA!
Kom bara ihåg att rostskyddsbehandla den innan (eller vad det nu heter?!)
MEN... det finns alltid ett men..
Skulle det ha vart en äldre variant, vi säger kanske en 68as fastback, då vore det ju en helt annan sak!
Då pratar vi ju samlarvärde osv... bla, bla, blaa.
Nu blev det mycket mysprat här, tihii.

Nåja, nu har jag fått ur mig det också =)

Ha en bra dag allesammans.

( / )

Ovido - Quiz & Flashcards