I huvudet på Beatriice

Direktlänk till inlägg 11 april 2012

Då så...

Av Beatrice - 11 april 2012 12:34

Jag har en tendens att se på dramafilmer när jag är ensam..
Det kan ju inte bli annat är kaos i mitt huvud.
Fast i och för sig.. Jag gråter ju ändå för allt och inget. TÖNT!


Hur som helst.. Idag tänker jag på min lilla gumma. Massvis!
Fastän hon bara är hos sin pappa. Konstig känsla!
Förut kunde jag verkligen längta efter att få vara barnledig ett tag. Det var en sorts lättnad...
Men nu, det senaste året när man i princip har två barn och då nästan aldrig är barnledig,
så känns det så grymt konstigt!? Vart är hon!??
Jag funderar också på hur allting blivit om jag behållt den andra bebisen och inte gjort abort..?
Damn, det hade knappt varit ett år mellan dom..
Men hur hade allt sett ut då framtills för 2 år sedan?
Hade man varit starkare med två små och därför tagit sitt pick och pack tidigare?
Ganska hemskt att tänka så.. Det ändrar ju ingenting..
Det som kanske är bra nu, när jag saknar henne så mycket som jag gör -
är väl att jag med handen på hjärtat inser och faktiskt kan säga: "Det där är min alldeles egna prinsessa"
Trots sina utbrott, sina tjurigheter och bustrick. Strunt samma!
Jag älskar henne i vått och torrt för hon är MIN!
Och istället för att verkligen tömma sig själv på energi av all längtan efter ett till barn,
så är det väl bättre att dela med sig av den och faktiskt ha kul istället!


 


( / )

 
 
Ingen bild

Lisette

12 april 2012 16:37

men du goo gumman då.. tyvärr så kommer du aldrig att veta om hur det skulle ha varit med 2 älsklingar nu.. men som du skriver.. att nu får du lägga tid o energi på den pinsessan som du har i din närhet..

å man får ju alltid hoppas på att det kommer en till??

ps.. älskar låten du lagt ut <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice - 22 februari 2016 19:37

Min blogg fanns kvar !!   Vet inte hur länge sedan det var sen jag var in här sist? Men nog länge för att inse att det är dags för en ny header och lite andra updates.. Jag har gått från vårdpersonal till mammaledig/arbetslös till kontorst...

Av Beatrice - 20 mars 2013 12:28

Kanske börjar bli dags för en update... Har inte skrivit något sedan den 5e november -12. Då visste jag inte ens om att jag hade ett litet liv i min mage..Jihoo, grattis till oss   Tiden går så fort.. Om ca 2 månader blir min bästa vän, min "lilla" t...

Av Beatrice - 5 november 2012 19:13

( / )

Av Beatrice - 5 november 2012 12:50

Glömde visst tillägga i förra inlägget att faktiskt nästan alla syskonbarn var samlade  Bara pojke modell kanske lite för stor för barnparty som inte var där =) tihii.. ( / ) ...

Av Beatrice - 5 november 2012 08:36

Fredagen bjöd på regn och rusk, men ändå ett relativt bra slut =) I lördags blev vi bjudna hem till storebror och hans familj på halloweenparty för alla kidzen! Hell yeah! Snacka om att det rockade! =) Det var katter, prinsessor, häxor, spindelm...

Ovido - Quiz & Flashcards