I huvudet på Beatriice

Direktlänk till inlägg 23 mars 2012

Sista natten avklarad och återigen fredag...

Av Beatrice - 23 mars 2012 15:56

..Vart tar all tid vägen?!! Dagarna, timmarna, minutrarna, sekunderna.. Allt bara *poff*..
Så är det en ny dag igen. En ny helg och ytterligare en ny vecka.
Jag lyckas inte hänga med alls!

Min sista natt var bra. Mycket bra! Kändes däremot lite vemodigt att åka därifrån i morse i vetskap
om att jag inte har något fler pass printat på schema. Varken dag eller natt..
Fast så är det alltid. Jag kan vara så less och "spy galla" över allt just innan jag t.ex ska åka
och jobba, men väl där är det faktiskt helt OK. Helt fantastiskt faktiskt!
För varför sitta här hemma och vara less över att t.ex "ha" ett jobb, då det finns dom som inte får
ett endaste arbetstillfälle under en väldigt lång tid.
Knepigt! Men jag vet att jag är sån här!
Att det låter värre än vad det är och att jag gärna snabbt fastnar i en inbillad inställning -
som i slutänden knäcks och bryts ner av min starkaste egenskap = min livsinställning!

Ser man bara det bittra i allt tråkigt, så visst, då blir fortsättningen tråkig.
Tittar man lite längre och snirklar sig förbi allt tråkigt, grått och missplacerade så inser man ju att
"Yeay, sjävklart blir det något bra av det här också"
Att allt ordnar sig, det löser sig - för det gör det alltid! =)

Och när jag ändå surrar om jobb så kan jag ju tillägga att det i mitt fall sällan har berott på jobbet.
Att jag känt sådan tristess och bluäkänsla just innan har oftast grundat sig i att något har stört
mig! Saker jag så gärna velat få bättrade, ändrade osv.. men som aldrig tagits tag i..
Äsch, så är det för alla. Alltid vill vi förändra något - till det bättre.
Men de som sitter på plånboken håller sig stadigt nedsjunkna i stolen..


Nu väntar oss en trevlig helg, förmodligen fylld med sömn, bus och massor med mycket sol! =)
Ser framemot att få sitta i utemöblerna i morgon och dricka mitt kaffe, tjihoo!

Försöker förresten lyssna sönder en Jay Smith låt, men det går som vanligt inte så jätte bra.
Musickiller - that's me =P




XOXO (lol)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice - 22 februari 2016 19:37

Min blogg fanns kvar !!   Vet inte hur länge sedan det var sen jag var in här sist? Men nog länge för att inse att det är dags för en ny header och lite andra updates.. Jag har gått från vårdpersonal till mammaledig/arbetslös till kontorst...

Av Beatrice - 20 mars 2013 12:28

Kanske börjar bli dags för en update... Har inte skrivit något sedan den 5e november -12. Då visste jag inte ens om att jag hade ett litet liv i min mage..Jihoo, grattis till oss   Tiden går så fort.. Om ca 2 månader blir min bästa vän, min "lilla" t...

Av Beatrice - 5 november 2012 19:13

( / )

Av Beatrice - 5 november 2012 12:50

Glömde visst tillägga i förra inlägget att faktiskt nästan alla syskonbarn var samlade  Bara pojke modell kanske lite för stor för barnparty som inte var där =) tihii.. ( / ) ...

Av Beatrice - 5 november 2012 08:36

Fredagen bjöd på regn och rusk, men ändå ett relativt bra slut =) I lördags blev vi bjudna hem till storebror och hans familj på halloweenparty för alla kidzen! Hell yeah! Snacka om att det rockade! =) Det var katter, prinsessor, häxor, spindelm...

Ovido - Quiz & Flashcards