I huvudet på Beatriice

Direktlänk till inlägg 28 november 2011

06:10 pip =)

Av Beatrice - 28 november 2011 07:57

Även om det för stunden kändes som lite väl tidigt, så var det riktigt skönt att ta sig upp!
Dels i vetskap om att sotaren skulle komma och sen för att älsklingen skulle ta sig iväg i tid =)
Ansvarstagande se nanting =P
Det är ju en god egenskap när det gäller att söka jobb.. Nåja, vill inte tänka på det idag.
Fast nu är det försent..
Arbetsförmedlingens åtgärder för oss arbetslösa = gruppaktivitet, är det som ska hjälpa oss
Losers att hitta ett jobb.
Om det är i samma kommun, samma län eller ens något man är en hejare på spelar i dagsläget ingen roll.
Som arbetssökande har man inte rätt att neka ett jobb i t.ex södra sverige bara för att man
har barnen varannan vecka och en sambo som driver eget företag.
Arbetsförmedlingens svar på tal: "Sådant går att ordna!" "Familjen är inget hinder!"
"Man får ju prioritera!" ...
Rätta mig nu om jag har fel, prioriterar man det som ligger en närmast - dvs familjen,
framför ett arbete på en ort där barnen inte har någon som helst trygghet i skola, område mm..
och där man som förälder och anställd känner sig kränkt.. så väljer man fel!
Då får man ingen hjälp av A-kassan eller arbetsförmedlingen längre.
Nå? Så jäkla knäppt!
Nae, jag vill hitta ett jobb som passar mig och min familj!
Hmm... jag som inte skulle tänka på jobb idag...

Nåja, nu när jag lika är uppe och redo för att fånga dagen, och när sotaren har anmält sig sjuk -
så är det bara för mig att invänta att MediaMarkt ska öppna.
Knepigt ställe det där! Så oerhört mycket personal, men aldrig någon som har tid att hjälpa en..
Tid kanske är fel ord, men som aldrig ser kundernas tvivel och funderingar?
...eller är det verkligen så att Jag som kund ska måsta leta upp någon och känna det som om
jag störde i deras viktiga personalgruppskonferens mitt på butiksgolvet... ?
Nog om det =P Tant Bea verkar vara på krigsstigen. Sorry =/


För att få lite balans denna måndag kanske Mikaela är ledig och vill fika på Strömpilen?
Call me brullan =)


XoXO ( / )

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice - 22 februari 2016 19:37

Min blogg fanns kvar !!   Vet inte hur länge sedan det var sen jag var in här sist? Men nog länge för att inse att det är dags för en ny header och lite andra updates.. Jag har gått från vårdpersonal till mammaledig/arbetslös till kontorst...

Av Beatrice - 20 mars 2013 12:28

Kanske börjar bli dags för en update... Har inte skrivit något sedan den 5e november -12. Då visste jag inte ens om att jag hade ett litet liv i min mage..Jihoo, grattis till oss   Tiden går så fort.. Om ca 2 månader blir min bästa vän, min "lilla" t...

Av Beatrice - 5 november 2012 19:13

( / )

Av Beatrice - 5 november 2012 12:50

Glömde visst tillägga i förra inlägget att faktiskt nästan alla syskonbarn var samlade  Bara pojke modell kanske lite för stor för barnparty som inte var där =) tihii.. ( / ) ...

Av Beatrice - 5 november 2012 08:36

Fredagen bjöd på regn och rusk, men ändå ett relativt bra slut =) I lördags blev vi bjudna hem till storebror och hans familj på halloweenparty för alla kidzen! Hell yeah! Snacka om att det rockade! =) Det var katter, prinsessor, häxor, spindelm...

Ovido - Quiz & Flashcards