I huvudet på Beatriice

Alla inlägg den 14 september 2011

Av Beatrice - 14 september 2011 07:50

Uppe med tuppen och jag klagar inte!


Vaknade strax efter 5 och insåg att det var städdags..
Att ha djur är inte bara gulligull..
Det spelar ingen roll om det gäller en liten ökenråtta eller
värsta stora varghunden.
Man har alltid ett stort ansvar och i det så ingår även en
massa skitgöra. Som sådana gånger!
Men det är sånt man vet när man skaffar djur.
Det kan hända även den bästa!
Nåja, nu är det fixat =)


Jag funderade lite också tidigare i morse, på hur olik sig man
är nu jämfört med för 10 år sedan..
kanske till och med mer? 10 år sedan?
Då var man alltså 15.. Vägde 68++, såg ut som stryk
och hade inte alls så många hemma.
Lyssnade på slipknot och tyckte man var
världens råaste person. SÅ pinsamt!
Som att ingenting skulle kunna stoppa en för att man klädde
sig som en "någotjagvetintevad" och sminkade sig som
en halvdöd Mansonkopia.. Usch!
Men man lärde sig av de åren. Se bara nu..
Från att ha varit en av de mest utstickande enstöringarna
i skolan till att ha blivit normal.
Eller normal vet jag väl inte, tråkigt! Till att ha blivit Jag!
Blivit mamma åt en underbar dotter,  fått en mängd olika livserfarenheter och likaså yrkeserfarenhet...
Men ni kanske förstår vart jag vill komma?
Det var många som var drop dead gorgeous och som förmodligen
hade sin framtid räddad, men som man nu inte hör ett skvatt om.
Stämde det att dom skulle ha sin framgångsrikakarriär fixad
redan så tycker jag man borde ha hört något om det.
Well, well.. Från att ha varit något som katten släpat in i början av 2000-talet till något skört, fint och helt jäkla amazing idag 2011! Då pratar jag om mig själv. Det stora Jaget =))


 


Inom kort kommer även mitt liv att bli ännu mer
fantastiskt och intensivt.
Folk förlovar sig hit och dit, skaffar barn etc och
tycker det är den största grejen i ett förhållande.
Jo visst är det ju det, speciellt det sistnämnda
- barn.
Men för mig är att flytta tillsammans med den man
liksom har kär, tiihi, en lika stor grej som barn!
V har ju redan varsitt barn så varför skynda på med fler?
Jaa, snacka om härligheter när man hittat rätt.
...Fantastiskt!



.. Hmm, kaffe kanske? Ja tack =)


Ovido - Quiz & Flashcards