I huvudet på Beatriice

Alla inlägg den 27 september 2011

Av Beatrice - 27 september 2011 14:51

Utmattningssyndrom som det så vackert också heter..
Well, kan man det?


Stressen över att inte ha ett jobb är fan en riktig pain in the ass!

Det är inte det att jag inte vill jobba. Gud nej, tvärtom..
jag älskar att jobba! Men duger jag!?
Just den där jobbiga tanken, "duger jag"?
Efter alla ansökningar som blivit inskickade till höger och vänster,

alla händer som skakats och alla de gånger man presenterat sig
och haft den där hoppfulla känslan..
"Kanske att dom hör av sig.."
Ack nej. Inte ens ett "tack, men tjänsten tillsattes av .... " Bluä!
Det är då man börjar fundera.. duger jag?!
Man blir trött, får ont, blir ledsen.. arg.. äsch. USCH!

Jag menar inte att jag är utbränd, men jag menar att
man bör kunna bli det trots arbetslöshet! ...
Just för att det är så jäkla tråkigt...

Av Beatrice - 27 september 2011 11:23


Lådorna minskar och det oorganiserade kaoset håller på att försvinna
- och i och med att det försvinner så försvinner även min ork.
Mentalt jobbigt att hela tiden plocka, leta upp "den rätta platsen"
och sen försöka hålla efter. . . Puueh!
Men det ger sig nog med tiden!
Och så fort Tiffany börjat skola så kommer nog lite mamma-energi
tillbaka. Nu är min egna vuxentid när lugnet lagt sig på kvällen och
de korta toalettbesöken under dagen.
Haha, livet som mamma =)


Igår hämtade vi den nya soffan. Den är såååå fin!
Har redan lyckats somna i den nu på förmiddagen. Skönt!
Nu fattas bara min lön så jag får köpa lite fix och myspys.

Jag vill, vill, VILL! NU!
Tänk så skönt när allt är färdigt...
När alla lådor är borta, alla rum är precis så som vi vill ha dom..
Ja underbara tanke =)


Jag längtar också tills dess att jag får gå ut med voffsigull igen!
"Bara" ca 2 månader kvar och sen.. Jojjomensan!


Äsch, nu ska jag och trollZen gå ut på promenad (voffsi får stanna)
och sen blir det utomhuslek. Det är ju SOOOOOOL!
..och sen vänta hem min älskade mr. Mys!


Tjingelingis ( / )


Ps. Kort på allt och inget kommer snart ..




Ovido - Quiz & Flashcards