I huvudet på Beatriice

Alla inlägg under september 2011

Av Beatrice - 9 september 2011 11:57

Ingen dag är den andra lik, och tur är väl det!?

Jag har sedan 07:00 i morse suttit och skickat iväg jobbansökningar..
Blir så less.. Får inte ett endaste "tack för visat intresse" mail..
Börjar känna smått panik faktiskt!
Jag vill också känna mig delaktig med att bidra med något..
Inte bara göra mycket av det vardagliga..
Nåja, det kommer väl det med.
Det sitter ju då iaf inte i att jag inte vill jobba
- tvärtom -
Jag älskar att jobba!
Även om jag har lätt för att ta på mig för mycket ansvar..
My bad, men jobbet blir gjort!

Förutom att ha sökt jobb så har jag vart hos ena granntjejen
och druckit kaffe och nu ska vi till Maxi och handla.
Bäst att passa på när man har bärhjälp =)

Inte sant?


Jahopp.. lev & må så länge...

Av Beatrice - 8 september 2011 18:59

Vet inte vad bloggarna vill få fram riktigt, men enligt min
mening så är det inte något läsbart åtminstone. Usch snusk!

Vad säger förresten lagen om att publicera foton av andra
här på nätet? Eller andras barn?
Måste man liksom ha båda föräldrars godkännande?!
Personligen så har jag avstått från att lägga ut helt fantastiska
bilder, just för att jag inte vet vad jag kommer få tillbaka..
Synd att man ska behöva lägga sig sådär ..
Men, vad göra?
Det är nog dessutom en rätt så vanlig tjejgrej.
Att vilja fota för att visa världen, prata massa strunt med
vännerna när man träffs och sen skryta upp sin älskade till
skyarna. Det är nog rätt tjejigt..
Facebook är ju ett bra exempel..
Inte många grabbar som skriver om familjelivet och uppdaterar
babystatusen samt lägger ut nya album titt som tätt.
Nae, det är nog större chans att det är senaste hojturen,
dagens vits på jobbet eller förra helgens partaj.
Inget illa menat, vad jag menar är bara att vi tjejer faktiskt
är rätt så extrema.

..Men va tusan. Hur blev det här nu?
Jag tappade liksom den yttepyttelilla tråden och nu vet jag
inte alls vart jag ville komma.


Läggdags för prinsessan och kanske även för mig?
Börjar bli senil tammetusan.. Aousch!

Over ( / )

Av Beatrice - 8 september 2011 07:50

Tummen upp för denne =)

I natt har jag legat relativt plant i sängen och det har
faktiskt gått bra.
Känner mig som en 85+are när jag ska kliva upp,
men när väl det är avklarat så kan inget stoppa mig!
Bara just det där när man ska sätta sig upp eller lägga sig ner..
Huga!
Svullnaden kring magen håller på att försvinna och jag börjar
känna mig som jag igen!
...Vätska i form av 7 kg ++vikt får en att må ganska dåligt..
Nu är det bara blåmärkena som jag har lite överallt som ska bort,
men det kommer det med =)
Har ju bara gått 1 vecka..



Idag ska jag och Tiffany in till stan en sväng.
Ta en sväng förbi Älsklingen och sen vidare till dagens
läkarbesök och till sist, gummans önskemål, att åka och
hälsa på grannen på sitt jobb..
Så det är bara att göra det då!


Nepp, håret vill ha sig en tvätt.

Lev & må alleman ( / )

Av Beatrice - 7 september 2011 14:48

..har gått och jag har redan suttit bakom ratten =)
Tur att mrs Roush är så jämn och fin längs vägen och att
det inte krävs så mycket kraft för att växla.
Fantastiska skapelse säger jag bara!
Men lite ont gjorde det faktiskt..
Nåja, fick dels hem Tiffany och sen fick sig "tvillingarna" sin
premiärtur bakom ratten lite tidigare än beräknat.
Två flugor i en smäll! Thadaa!!


Idag är vädret allt annat än uppmuntrande..
Blåsigt och regnigt och grått. Kan ju inte bli så mycket sämre..
Men vad gör det när man kan vara inne och mysa?
Bara älsklingsSnutt som saknas men han kommer
när han kommer =) Jopp, ja ha ju liksom en bra´no dukti karl ja!
Den bästaste och han är bara min!
(Egoisten i mig har börjat komma fram igen, sorry)
Och nu är det bara två dagar kvar tills första kontrollen, JihoO!
Hoppas allt fortsätter vara prima framtill dess.

Nu vill jag bara bli återsälld igen så jag kan börja greja
med det jag gjorde tidigare vilket egentligen inte var någonting
men jag rörde mig mer och hade liksom alltid ändå något att göra.
Fast jag egentligen inte hade något att göra ;P


Nepp, nu ska jag däremot göra något jätte viktigt!
Middagen ska förberedas =)

( / )


Av Beatrice - 6 september 2011 17:41

... vet inte riktigt hur jag ska lösa morgondagen?!
Lillan måste hem men jag kan och får (dessutom) inte köra bil,
sen så är jag förmodligen världens tråkigaste mamma nu =/
Hmm.. Tänk, tänk tänk..
Äsch, det kanske löser sig? "Det gör det ju alltid"!


Jag kanske skulle ha väntat med allt det här till sen?

Då allt passat ihop mycket bättre?... FÖRONNAT!
Och inget snus har jag heller, ska ändå inget ha!
Finito! Däremot så behöver jag maten som står i ugnen
helt ovetandes om att jag ska äta upp den. MOhahaha! 
Efter det blir det en kort promenad i stormen,
barnvaktsfunderingar och sen soffan.
Har äntligen efter 5 dagar hittat en halvlutande liggställning
som är ganska så bekväm.. Men dock inte helt..
Kan nog hålla mig vaken till det att snutt kommer hem ikväll.
Nog..


Den korta stund som är kvar på maten ska jag spendera
nelly.com.
Ska dock inte handla men däremot fördriva lite tid.


( / )


Av Beatrice - 6 september 2011 08:19

och förkylningen verkar ha mig i ett järngrepp!

Har pratat med fina faster Lisette nu på morgonen och fått
rapport om att min lilla pyckelniga har det super bra!
Hon börjar dock längta hem till mamma - och jag längtar
verkligen efter henne också!

Bara någon enstaka dag kvar och sen får vi kramas!!

Har suttit och lattjat runt på nätet nu på morgonen.
Har liksom inte så mycket annat för mig..
Går några vändor i huset och småplockar,
men sen blir det soffan.
Kanske inte det mest ultimata rent hälsomässigt men
jag tar igen det sen!


Såg Kissies nya hår!! Underbart, långt och så fiiiiiint!

http://www.kissies.se/wp-content/uploads/2011/09/20110905-201847.jpg


Tänk det i svart.. MUMMA! Jag vill ha!

..Oj! Vad hemsk jag låter..
Kan ju undra om jag aldrig blir nöjd, men jo! Det blir jag!
Det är skillnad mellan att drömma om något och sen
verkligen göra det..
Allt - eller i alla fall det mesta kostar pengar.
För det mesta massor med pengar.
Så man får ta en dag i taget och glädjas av det man har istället.

Jag ska inte klaga alls! Jag har världens finaste och bästaste karl.
2 underbara kidz i min närhet, inte mina bägge två men ändå så fantastiska.
För 7 år sedan trodde jag inte jag skulle ha det här.
Och vad är det här?
LYCKA - är vad det är.

Skriver mer sen. Ska upp till grannen och dricka kaffe.


Tjingeling ( / )


Av Beatrice - 1 september 2011 10:09

Nu har löven börjat gå från grönt till alla andra härliga färger..
Och det är så fint!

Känns som att dagen fått en bra start trots att jag vaknade 5,
inte har fått dricka något kaffe och sen verkar lillan lite förkyld..
Stackars! Hoppas dock inte.. *poff* bort förkylning!

Igår tog vi Mustangen på en premiärtur till mamma och pappa.
Lillasyster som vi plockade upp i vindeln blev helt salig.
Men vem blir inte det? Hon är ju fantastiskt (brumman alltså)
Men det kändes jätte skönt att träffa familjen såhär nu
innan allt händer.

Flytt osv osv..

Idag så håller jag tummarna för att älsklingen får en bra
dag på jobbet. Massor av effektivitet men helst ingen stress.
Då är det som bäst!
Jag ska springa in på H&M och leta efter en slitochsläng
topp stl. större.. Sen ska jag sussa så sött =)
Lillan ska till sin faster vilket hon berättat för mig sisådär
50 miljoner gånger..

Äsch, vart tusan är sammanhanget i den här texten?
Existerar inte.. Behöver kaffe.. Mängder med kaffe
och jag vill ha det nu!!


( / )




Ovido - Quiz & Flashcards