I huvudet på Beatriice

Alla inlägg den 12 oktober 2011

Av Beatrice - 12 oktober 2011 16:56



Höststädat och fint på min blogg!
Känns ganska så fantastiskt bra faktiskt...
Fick inspiration av en tjej som nyligen vart inloggad.
Nog för att hennes sida var vit och rätt "steril" - stilren.
Jag däremot är ju en "antingen eller person".
Denna gång fick det bli lite speciellt.
Bort med allt det gulliga i det rosa och med Mrs. Roush
inbäddad i mitt mustanghjärta så antog jag hennes färger!
Skulle bara fått det gulare lite gulare = Perfekt!



En hel dag har nu gått..
Funderationer på ditt och datt har cirkulerat i mitt huvud.

Inget allvarligt, utan mest på att snön snart kommer
och att jag verkligen vill ha tillbaka mitt långa hår.
Men det växer ju ut. Det var mammas lugnande ord =)



Nu kommer strax älsklingsPeter hem, dags för food.


Har förresten öppnat gästboken för alla, så skriv =)





Av Beatrice - 12 oktober 2011 09:47



Jag orkar inte med att skriva mer idag efter det här..
Man blir ju sjuk av att kolla runt på jobb och hår och skor
och hemmafint och.. ja..
Gaah!
Kära tomten.. min absolut största önskan i år är löshår!
Mycket och långt! Jobb måste jag ordna själv.. 



   



Haha, tänk om man som liten kunde skriva sin önskelista på bloggen!?
Nog för att responsen förmodligen blir densamma,
att man inte får det man önskar.
Men det jag menar är att nu 2011, är de små önskelistlapparna
ett minne blott (iaf för oss vuxna)


Det är nog vad jag som allra mest önskar nu!
Hår, hår och hår!


Av Beatrice - 12 oktober 2011 07:24

..precis som jag påstått hela tiden! Yeay!

http://www.improveme.se/new/index.php/magazine/article/7292
Nu gott folk är det bara till att njuta av kaffet.. Åh lyllos mig!


Men måste erkänna en sak... Jag är kass på att dricka kaffe numera!
När jag för det mesta är ensam om dagarrna så blir jag så fruktansvärt
uttråkad! Träffar inte speciellt mycket folk och att åka in till stan
varje dag - bara för att smälta in som en i mängden..
omringad av en massa låtsasindivider.. njaa.. blir ju tokdyrt!
Det gör istället att tristessen får mig att småäta och kaffet jag gör
dricker jag inte ens upp. Why?
Jo för det smakar ju skräp när man dricker det själv!
Så alltså.. det går ju åt skogen för en sådan som mig att förlora vikt
med kaffe om jag inte ens dricker upp det!??
Det här resultatet vill jag inte alls veta av!
Tur att jag har världens underbaraste kille som tycker om mig,
och inte den jag skulle kunna vara =) 
Kaffesmal eller inte, jag är den jag ska vara - inte den jag kan vara!


..Nog surrat om det.. Idag blir det en hemmadag.
Vet inte alls vad jag ska hitta på..?

Tappade liksom gnistan.. =/ Varför vet jag inte..
Har ju inte vart någon riktig höst med alla de vackra färgerna osv..
Kanske därför jag är lite smådepp emellanåt..?
Damn, det är ju snart VINTER! Blä, usch och megafy!!
Men hur som haver, funnen eller borttappad gnista..
Huset måste röjas - igen.. smutsberget ska bortisch och barnvakt
måste ordnas inför helgen!
Ville förresten inte skicka iväg lilltrollet till skolan idag..
Hon är så duktig och självständig och .. ja.. det är jobbigt att
släppa taget och inse att dom faktiskt blir större!

Speciellt för en som daltat alldeles för länge..



Såg halv åtta hos mig för ett tag sedan, jäkligt gamla avsnitt
men lillan älskar det programmet.. Anyway..
Det blev tal om påssjuka.. Någon som vet vad det är?
..Inte?
Jo.. (och jag håller med tjejen till 120%)
Det är kicken av att bära hem påsar från butikerna.
Det behöver inte vara något märkvärdigt.. typ ett par strumpor
eller en nyckelring, bara det är något i en påse!
Påssjuka!! =)


Dagens outfit är inte ens utformad i mitt huvud.

Täcke, kudde, soffa och älskling? ja.. det vore ju något!


Kram så länge och dagens nästa inlägg kommer handla om
önskedrömmar och annat lull.
..mindre värt att veta typ =P


Ovido - Quiz & Flashcards